Χο'οπονόπονο (οι τέσσερεις μαγικές λέξεις)


Το χο'οπονόπονο είναι μια χαβανέζικη παράδοση μετάνοιας, συμφιλίωσης και επανόρθωσης.

                                             
 Το παραδοσιακό χο'οπονόπονο κατευθυνόταν από ένα (ή μία) ιερέα, για να θεραπεύσει τις σωματικές ή ψυχικές ασθένειες. Λειτουργούσαν σε οικογενειακές ομάδες. Οι περισσότερες σύγχρονες εκδοχές είναι γραμμένες έτσι ώστε ο καθένας μπορεί να το κάνει μόνος του.
Αυτή η μέθοδος έγινε περισσότερο γνωστή όταν ο Joe Vitale, συγγραφέας του βιβλίου "Zero limite" συνάντησε ένα ψυχολόγο που θεράπευσε τους ασθενείς του δίχως να τους συναντήσει ποτέ !

Ας δούμε ένα απόσπασμα του βιβλίου του Joe Vitale  :


«Πριν από δύο χρόνια, άκουσα για ένα θεραπευτή στη Χαβάη που θεράπευσε μια ολόκληρη πτέρυγα επικίδυνων ψυχασθενών - χωρίς ποτέ να δει κάποιον από αυτούς.
Ο ψυχολόγος μελετούσε το φάκελο του ασθενή και στη συνέχεια έψαχνε μέσα στον εαυτό του για να δει πώς δημιούργησε την ασθένεια αυτού του ατόμου. Καθώς βελτιωνόταν ο ίδιος, ο ασθενής θεραπεύοταν.

Όταν άκουσα αυτή την ιστορία για πρώτη φορά, σκέφτηκα ότι ήταν ένας τοπικός θρύλος. Πώς θα μπορούσε κάποιος να θεραπεύσει οποιονδήποτε άλλον θεραπεύοντας τον εαυτό του; Πώς θα μπορούσε ακόμη η καλύτερη αυτο-βελτίωση να θεραπεύσει τον τρελό εγκληματία;

Δεν έβγαινε νόημα. Δεν ήταν λογικό και απέρριψα αυτή την ιστορία. Ωστόσο, ακούσα πάλι γι'αυτήν ένα χρόνο αργότερα. Έμαθα ότι ο θεραπευτής είχε χρησιμοποιήσει μια Χαβανέζικη θεραπευτική διαδικασία που ονομάζεται χο΄οπονόπoνο.

Δεν είχα ακούσει ποτέ γι'αυτό, αλλά δεν έφευγε από το μυαλό μου. Αν η ιστορία αυτή ήταν αληθινή, έπρεπε να μάθω περισσότερα.

Πάντα πίστευα ότι «απόλυτη ευθύνη» σήμαινε ότι είμαι υπεύθυνος για ό,τι σκέφτομαι και τι κάνω. Πέρα από αυτό, δεν ευθυνόμουνα για τίποτα.

Πιστεύω ότι οι περισσότεροι άνθρωποι καταλαβαίνουν τη απόλυτη ευθύνη με αυτόν τον τρόπο. Είμαστε υπεύθυνοι για ό,τι κάνουμε, όχι γι'αυτό που κάνουν οι άλλοι - αλλά αυτό είναι λάθος.

Ο Χαβανέζος θεραπευτής που θεράπευσε αυτούς τους ασθενείς θα μου διδάσκε μια νέα προχωρημένη προοπτική για την απόλυτη ευθύνη.

Το όνομά του είναι Dr Ihaleakala Hew Len. Περάσαμε πιθανώς μια ώρα μιλώντας στο πρώτο μας τηλεφώνημα. Του ζήτησα να μου πει όλη την ιστορία της δουλειάς του ως θεραπευτή.
Εξήγησε ότι εργάστηκε τέσσερα χρόνια στο νοσοκομείο της της Χαβάης.
Η πτέρυγα όπου κρατούσαν τους επικύνδυνους ψυχασθενείς ήταν ζόρικη.
Ψυχολόγοι παραιτούνταν στο μήνα επάνω. Το προσωπικό έπαιρνε πολλές αναρρωτικές άδειες ή έφευγε, απλά. Όλοι περπατούσαν με την πλάτη κολλημένη στον τοίχο, φοβούμενοι μην δεχτούν επίθεση από τους ασθενείς.
Δεν ήταν ένα ευχάριστο μέρος οπού να ζήσει κανείς, να εργαστεί ή να έρχεται επίσκεψη.

Ο Dr Len μου είπε ότι ποτέ δεν έβλεπε τους ασθενείς του. Δέχτηκε να έχει ένα γραφείο και να έβλεπε τους φακέλους. Ενώ κοιτούσε τους φακέλους, δουλεύε επάνω στον εαυτό του. Όσο δούλευε επάνω στον εαυτό του, οι ασθενείς άρχιζαν να θεραπευτούν.

"Μετά από λίγους μήνες, σε ασθενείς που χρειάστηκε να μπούν σε περιορισμό τους επιτράπηκε να μπαινοβγαίνουν ελεύθερα, μου είπε. Άλλοι, που ήταν κάτω από βαριά φαρμακευτική αγωγή άρχισαν να εγκαταλείψουν τα φάρμακά τους.
Και όσοι είχαν καμία πιθανότητα να ελευθερωθούν αφέθηκαν ελεύθεροι."
Έμεινα έκπληκτος.
"Όχι μόνο αυτό, συνέχισε, το προσωπικό άρχισε να έρχεται με ευχαρίστηση να εργαστεί. Έληξε η συστηματική αποχή από την εργασία και οι συνεχείς αλλαγές προσωπικού . Καταλήξαμε να έχουμε περισσότερο προσωπικό από ό,τι χρειαζόμασταν επειδή πολλοί ασθενείς αφέθηκαν ελεύθεροι και όλο το προσωπικό ερχόταν για να εργαστεί. Σήμερα, αυτή η πτέρυγα είναι κλειστή."

Και τότε ρώτησα :
"τι κάνατε μέσα στον εαυτό σας που είχε σαν αποτέλεσμα την αλλαγή αυτών των ανθρώπων;"
"Απλούστατα, γιάτρευα το μέρος του εαυτού μου που τους είχε δημιουργησεί", είπε.
Δεν το καταλάβαινα. Ο Dr Len μου εξήγησε ότι η απόλητη ευθύνη για τη ζωή μας σημαίνει ότι τα πάντα στη ζωή μας - απλά επειδή είναι στη ζωή μας - είναι δική μας ευθύνη.


Κυριολεκτικά, ολόκληρος ο κόσμος είναι δημιουργία μας.
Ναι. Δύσκολο να το καταπιεί κανείς... Να είμαι υπεύθυνος για το τι λέω ή κάνω είναι ένα πράγμα. Να είμαι υπεύθυνος για ό,τι ο καθένας στη ζωή μου λέει ή κάνει είναι αρκετά διαφορετικό. Όμως, η αλήθεια είναι αυτή : αν αναλαμβάνεις την πλήρη ευθύνη για τη ζωή σου, τότε ό,τι βλέπεις, ακούς, γεύεσαι, αγγίζεις ή βιώνεις με οποιονδήποτε τρόπο, είναι δική σου ευθύνη, επειδή είναι στη ζωή σου.
Αυτό σημαίνει ότι η τρομοκρατική ενέργεια, ο προθυπουργός, η οικονομία - ό,τι δίποτε βιώνεις και δεν σου αρέσει -, είναι δική σου ευθύνη να θεραπευτεί. Υπάρχουν, θα λέγαμε, ως προβολές του εσωτερικού μας κόσμου. Το πρόβλημα δεν είναι δικό τους, είναι δικό σου και για να το αλλάξεις, χρειάζεται να αλλάξεις τον εαυτό σου.

Γνωρίζω ότι είναι δύσκολο να το συλλάβει κανείς, να το αποδεχτεί ή να το ζήσει πραγματικά. Να κατηγορούμε τους άλλους είναι πολύ πιο εύκολο από την απόλυτη ευθύνη, αλλά καθώς μιλούσα με τον Dr Len, άρχισα να συνειδητοποιώ ότι η θεραπεία γι'αυτόν και μέσα στη μέθοδο χο'οπονόπονο σημαίνει να αγαπάς τον εαυτό σου.
Αν θέλεις να βελτιώσεις τη ζωή σου, θα πρέπει να θεραπεύσεις τη ζωή σου. Αν θέλεις να θεραπεύσεις κάποιον - ακόμη και έναν επικύδυνο ψυχασθενή – Θεράπευσε τον εαυτό σου.
Ρώτησα τον Dr Len τι έκανε για να θεραπεύσει τον εαυτό του.
Τι έκανε ακριβώς όταν κοιτούσε τους φακέλλους των ασθενών του ;

"Απλά έλεγα «Με συγχωρείτε» και «σας αγαπώ» ξανά και ξανά" είπε.
"Αυτό είναι όλο;"
"Αυτό είναι όλο."

Το να αγαπάς τον εαυτό σου είναι ο καλύτερος τρόπος για να βελτιωθείς, και όσο βελτιώνεσαι, βελτιώνεις τον κόσμο σου.


Ας δούμε ένα μικρό παράδειγμα του πώς λειτουργεί :
Μια μέρα, κάποιος μου έστειλε ένα ηλεκτρονικό μήνυμα που με αναστάτωσε.
Στο παρελθόν θα αντιμετώπιζα την κατάσταση εργάζοντας επάνω στις συναισθηματικές αδυναμίες μου, ή προσπαθώντας να δικαιολογίσω το άτομο που έστειλε το δυσάρεστο μήνυμα.
Αυτή τη φορά, αποφάσισα να δοκιμάσω την μέθοδο του Dr Len. Επαναλάμβανα σιωπηλά
«Συγγνώμη» και «'Σ αγαπώ»
Δεν το έλεγα σε κανέναν συγκεκριμένα.
Έφερνα στο μυαλό μου το πνεύμα της αγάπης να θεραπεύσει μέσα μου αυτό το οποίο είχε δημιουργήσει την εξωτερική περίσταση.
Μέσα σε μια ώρα, έλαβα ένα ηλεκτρονικό μήνυμα από το ίδιο άτομο.
Ζητούσε συγγνώμη για το προηγούμενο μήνυμα.

Θυμηθείτε ότι δεν είχα κάνει καμμιά εξωτερική πράξη για να λάβω αυτή τη συγνώμη. Δεν του είχα καν απαντήσει.
Ωστόσο, λέγοντας «Σ' αγαπώ», κατά κάποιο τρόπο είχα θεραπεύσει μέσα μου αυτό που το δημιουργούσε.

Στη συνέχεια παρακολούθησα ένα εργαστήριο χο'οπονοπόνο φιλοξενούμενος από το Dr Len. Τώρα θεωρείται ένας παππού σαμάνος των 70 ετών, και είναι κάπως μοναχικός.

Με συγχάρηκε για το βιβλίο μου “the Attractor Factor”. Μου είπε ότι καθώς βελτιώνομαι, η δόνηση του βιβλίου μου αυξάνεται και θα το αισθάνεται όποιος το διαβάζει. Εν ολίγοις, όσο βελτιωνόμαι, βελτιώνονται οι αναγνώστες μου.

"Τι γίνεται με τα βιβλία που ήδη πωλήθηκαν και είναι εκεί έξω;", ρώτησα. "Δεν είναι «εκεί έξω»," είπε, έκπλησωντας με και πάλι με την σοφία του. "Είναι ακόμα μέσα σου."
Εν ολίγοις, δεν υπάρχει τίποτα "εκεί έξω".

Θα χρειαζόταν ένα ολόκληρο βιβλίο για να εξηγήθει αυτή την τεχνική με το βάθος που της αξίζει. Αρκεί να πω ότι κάθε φορά που θέλεις να βελτιώσεις κάτι στη ζωή σου, υπάρχει μόνο ένα μέρος πού να κοιτάξεις : μέσα στον εαυτό σου.
Και όταν στραφείς εκεί, κάντο με αγάπη.»


                                              ♥.•*`*•. ♥ .•*`*•. ♥.•*`*•. ♥


Τα διδάγματα του χο'οπονόπονο :


1. Το υλικό σύμπαν είναι μια δημιουργία των σκέψεων μου.
2. Αν οι σκέψεις μου είναι καρκινογόνες, δημιουργούν μια υλική πραγματικότητα καρκινογόνη.
3. Εάν οι σκέψεις μου είναι τέλειες, δημιουργούν μια απέραντη υλική πραγματικότητα η οποία ξεχειλίζει από αγάπη.
4. Είμαι 100% υπεύθυνος για τη δημιουργία του υλικού μου κόσμου έτσι όπως είναι.
5. Είμαι 100% υπεύθυνος για τη διόρθωση των καρκινογόνων σκέψεων που δημιουργούν μία άρρωστη πραγματικότητα.
6. Τίποτα δεν υπάρχει έξω. Όλα υπάρχουν με τη μορφή σκέψεων μέσα στο μυαλό μου.


                
Λυπάμαι : δεν ήξερα ότι είχα αυτή τη μνήμη.

Συγνώμη : είναι αυτό που σας επιτρέπει να κοπεί ο δεσμός με τις λανθασμένες μνήμες .. είναι απελευθερωτική.

Ευχαριστώ :
- τη ζωή που μου δείχνει τι έχω να καθαρίσω.
- τις λανθασμένες μνήμες που εκδηλώθηκαν και μου δίνουν την ευκαιρία να τις συνειδητοποιήσω και να τις απελευθερώσω.
- το Θεό και Του εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου.

Σ 'αγαπώ : δείχνει ότι μόνο με την αγάπη θα μετατρέψουμε σε Φως τις λανθασμένες μνήνες μας.


               
 http://consciencevolution.blogspot.gr/2013/12/blog-post_15.html


https://youtu.be/ztTC5PCazyU





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

OMTimes -Όταν ο κοσμος σας καταρρεει, ετοιμαστείτε να συναντήσετε την Διδυμη φλογα σας!

Τα μοναχικά βήματα -- Τάσος Λειβαδίτης