Ευγνωμοσύνη

Από το βιβλίο του Όσσο  ΠΟΝΟΣ  Η ΠΥΛΗ ΤΗΣ ΣΟΦΙΑΣ

Μια φορά ένας άνθρωπος έφτυσε τον Βούδα στο πρόσωπο. Ο Ανάντα ο κοντινός μαθητής του ,θύμωσε  πολύ και είπε:
''Δωσε μου σε παρακαλώ την άδεια και θα του δείξω εγώ !''Ο  Βούδας  σκούπισε το πρόσωπο του και είπε στον άνθρωπο:
"Κύριε σ' ευχαριστώ  γι' αυτο που έκανες ,γιατί μου έδωσες τη δυνατότητα να δω αν θυμώνω ή όχι. Και δεν είμαι θυμωμένος ~ είμαι τρομερά ευτυχισμένος. Και έδωσες επισης  τη δυνατότητα και στον Ανάντα γαι να δει πόσο θυμωμένος  είναι .Ευχαριστώ ,είμαι ευγνώμων . Μπορείς να έρχεσαι όποτε θέλεις και να με φτύνεις .Όποτε  νιώθεις την ανάγκη να φτύσεις  κάποιον,μπορείς να έρχεσαι εδώ!" Ο άνθρωπος σοκαρίστηκε τόσο πολύ  που δεν πίστευε στα αυτιά του.Περιμενε  ότι ο Βούδας θα θύμωνε αλλά απέτυχε. Όλη τη νύχτα στριφογυριζε  και δεν μπορούσε να κοιμηθεί. Ερχόταν  συνέχεια στα αυτιά του τα λόγια του Βούδα .Εκείνο  το πρόσωπο  και εκείαν τα μάτια γεμάτα συμπόνια! Μα τι είχε κάνει; Πως μπόρεσε να φτύσειεκείνο τον άνθρωπο, ενα τέτοιο άνθρωπο σαν τον Βούδα; Την επόμενη μέρα ,ετρεξε πίσω, έπεσε στα πόδια του Βούδα και του είπε : > Κι ο Βούδας απάντησε: "Ξέχασε το ! Δεν υπάρχει λόγος να ζητάς συγχώρεση,για κάτι  που έχει ήδη περάσει .Έχει κυλήσει πολύ νερό στο Γαγγη από τότε. " Ο  Βούδας καθόταν στην όχθη του Γάγγη , κάτω από ένα δέντρο .Έδειξε στον άνθρωπο : '' Δες ! Κάθε στιγμή ,τόσο  πολύ νερό κυλαει !  Εχουν περάσει 24 ώρες ,εσύ  γιατί εξακολουθείς να κουβαλάς  κάτι που δεν υπάρχει πια;Ξέχασε το!"
"Ούτε και γώ όμως μπορώ να σε συγχωρέσω ,επειδή καταρχάς δεν θύμωσα μαζί σου.Αν ήμουν θυμωμένος,θα μπορούσα να συγχωρέσω.Αν ζητάς  στ' αληθεια συγχώρεση ,ζήτησε την  απο τον Ανάντα. Πέσε  στα δικά του πόδια . Θα το χαρεί"

 Να είσαι ευγνώμων με τους άλλους !

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

OMTimes -Όταν ο κοσμος σας καταρρεει, ετοιμαστείτε να συναντήσετε την Διδυμη φλογα σας!

Τα μοναχικά βήματα -- Τάσος Λειβαδίτης